Katowicka wreszcie przejezdna

​Doczekaliśmy się. Stało się! Ostatniego dnia zeszłego roku ulica Katowicka wreszcie została całkowicie oddana do użytku. Jeźdżą po niej już nie tylko tramwaje, ale także i samochody. Tym samym zakończył się ciągnący się niemiłosiernie długo i denerwujący mieszkańców remont.

  • Wydanie: ZB_20_1
  • Data:
  • Autor: Edytor
  • Artykuł był oglądany 2180 razy

Jego efekty robią wrażenie, bo zmieniło się naprawdę wiele. Zamiast dotychczasowego jednego toru tramwajowego mamy dwa, które ulokowano na środku jezdni. Po bokach powstały chodniki, ścieżka rowerowa i liczne miejsca postojowe – także dla niepełnosprawnych.  Ruch jest zorganizowany tak samo jak przed przebudową – ulica pozostała dwukierunkowa na tym samym odcinku. Poza tym przywrócono ruch na ulicach bocznych. Nowością, na którą kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę jest tak zwana strefa „Tempo 30” obejmująca ul. Katowicką od pl. Sikorskiego do ul. Głębokiej za wyjątkiem skrzyżowania z ul. Matejki, Zamenhoffa, Rostka od skrzyżowania z ul. Wałową do skrzyżowania z Miarki, ul. Korfantego od Katowickiej do skrzyżowania z Krakowską, Głęboką. W tym rejonie trzeba poruszać się z maksymalną prędkością 30 kilometrów na godzinę.

To nie wszystkie zmiany. Sporo jest takich mających ułatwić nam życie. Chociażby przeznaczony dla pasażerów tramwajów nr 6 i 19 peron na pl. Sikorskiego. Krawężnik w tym miejscu został podwyższony i przysunięty do torowiska, by umożliwić komfortowe wsiadanie i wysiadanie z tramwajów. Zwężono poza tym wlot w ulicę Korfantego. W efekcie piesi i rowerzyści mają krótszą drogę do pokonania przekraczając ulicę. Jednakże mieszkańcy kamienic przy Katowickiej najbardziej cieszą się z tego, że wreszcie skończył się hałas, a do domów docierają bez utrudnień. ton

 

Ocena:
Liczba ocen: 0
Oceń ten wpis

Komentarze

  • Beuthner
    A te nie Remontowane domy dalej strasza !!!!!!
    Jak juz robic to solidnie a nie nasermater !!!!
  • Czytelnik
    To prawda, można było zrobić te miejsce parkingowe tuż za słupem trakcyjnym. Kolejną sprawą to ta ohydna kostka betonowa. Czy nie można położyć jakiś ładnych kafli lub zwyczajnego piaskowca? Nie minie rok, to ta kostka będzie pofalowana jak wzburzony Bałtyk. Wiem, że kostka betonowa jest łatwa w ułożeniu i tania, ale w dłuższej perspektywie wychodzi dużo drożej.
  • Jilis
    Drobna uwaga, znak stawia się PRZED a nie ZA.
  • Czytelnik
    Wspomnę jeszcze o ogromnym "bajzlu" ze znakami drogowymi. Jedne ustawione przy krawędzi chodnika, drugie wręcz na jego środku. Na zdjęciu widać głupotę drogowców. Znak parking dla niepełnosprawnych mógł zostać umieszczony na słupie trakcji, niestety ktoś musiał zarobić a przy okazji a nuż może jakiś kierowca Przypie...doli w ten znak przy cofaniu, znowu kasa wpadnie
  • Czytelnik
    Miałem niedawno przyjemność spacerowania po nowej Katowickiej. Niestety wszędzie widać kompletną fuszerkę, daje dwa lata i nowy remont. Nie do pomyślenia jest akceptowanie takiego wykonania np. w Niemczech. Niestety w Polsce firmy państwowe nie nauczyły się szacunku do pieniądza. Ps. Jeżeli chodzi o ostatnią sondę w ŻB czy Katowicka wyładniała, to stwierdzam, że TAK, niestety mogła być a nawet powinna jeszcze piękniejsza za te pieniądze.

Partnerzy