Tramwajem dojedziemy do dworca autobusowego

​Dostaniemy pieniądze. Szykują się kolejne tramwajowe inwestycje w Bytomiu. W planach jest modernizacja torów wzdłuż ulicy Frycza-Modrzewskiego oraz przedłużenie linii tramwajowej do dworca autobusowego. A wszystko dzięki unijnemu wsparciu. 

  • Wydanie: ZB_18_10
  • Data:
  • Autor: Edytor
  • Artykuł był oglądany 4442 razy

Tramwaje Śląskie zainwestowały w ostatnich latach mnóstwo pozyskanych z Unii Europejskiej funduszy w naszym mieście. Przebudowano między innymi szyny na ulicach Moniuszki i Jagiellońskiej, a także na części ulicy Katowickiej. Lada moment ruszy kolejne przedsięwzięcie na następnym odcinku tej ostatniej. Tym razem dużo większym, bo od Pogody aż do placu Sikorskiego. Przypomnijmy, że pojawią się tam dwa tory zamiast obecnego jednego, a dodatkowo zostaną one przesunięte na środek drogi. 

To jednak nie wszystko. W miniony tygodniu władze TŚ w asyście prezydentów miast naszego regionu oraz wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka ogłosiły swoje następne plany i podpisały stosowne umowy. Zgodnie z nimi w najbliższych latach 98 milionów złotych zostanie wydanych na drugi etap dużego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej. Środki pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. – Dzisiejsze podpisanie umowy na kolejne ogromne fundusze dla naszego regionu są dowodem tego, że inwestycje zapowiedziane w niedawno ogłoszonym Programie dla Śląska są realizowane. Sprawny i wygodny system komunikacji miejskiej może zachęcić mieszkańców do zmiany samochodu na tramwaj, co przyczyni się z kolei do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, obniżenia poziomu hałasu czy po prostu sprawi, że korki  w centrum naszej metropolii będą mniejsze – komentował wojewoda Wieczorek

Bytom też na tym sporo zyska.  Przede wszystkim pojawią się nowe tory na ulicy Powstańców Warszawskich. Wymiana obecnych była oczekiwana przez pasażerów od dawna, bowiem są one krzywe i nie zapewniają komfortowej podróży. Nowe szyny będą położone na odcinku od skrzyżowania z ulicą Sądową do skrzyżowania z Moniuszki. W tym też miejscu  linia doczeka się przedłużenia do placu Wolskiego i dalej do skrzyżowania z Jagiellońską, a więc inaczej mówiąc do dworca autobusowego.  Tak więc zyskamy możliwość dojechania tramwajem bezpośrednio do dworca autobusowego, dzięki czemu stanie się on czymś w rodzaju niedużego centrum przesiadkowego. Takie rozwiązanie to nic nowego. Tramwaj do dworca kursował już w przeszłości, pozostałością tego są widoczne u wylotu ulicy Dworcowej fragmenty starych szyn.

Druga z inwestycji bytomskich dotyczy torowiska na ul. Frycza-Modrzewskiego w Szombierkach. Wymiany doczeka się cały odcinek od skrzyżowania z Zabrzańską, aż po granicę z Rudą Śląską. Dodatkowo, wykorzystując unijne środki, spółka TŚ planuje też zakup 45 nowych wagonów (część z nich zapewne posłuży bytomianom), a także zapowiada modernizację peronów, by stały się dostępne dla osób niepełnosprawnych. 

Ocena: 2,33
Liczba ocen: 0
Oceń ten wpis

Komentarze

  • SpołEkorzecznik
    optymalizacja polityki pod kątem zaspokajania potrzeb wspólnych to nie jest demena "socjalizmu" ale również jedno z pryncypiów konserwatywnego liberalizmu. --Muszą następować oba działania tzn inwestwaniw w zbiorkom i restrykcje antyszkodnikowe
  • Marcin Hałaś
    RE:SpołEkorzecznik: No, oczywiście. Socjaliści mogą zakazać wjazdu do centrum miasta, mogą obłożyć to opłatami. Zawsze łatwiej niż zorganizować tanią o sprawną komunikację.
  • SpołEkorzecznik
    abstrachujac od niedorzecznych cen biletu ( zbiorkom publiczny NIE powinien być traktowany jako przedsiewziecie komercyjne) to przyczyną atrakcyjniejszości poSUVu własną furą ,nawet po mieście, jest brak restrykcji które władza powinna na ten poSUV nakładać n.p. uspokojenie ruchu, limitowanie natężeń ruchu , ograniczanie ilości miejsc parkingowych
  • Marcin Hałaś
    Re: Tomasz. Piękne, acz utopijne. Kiedy obecnie jadę do redakcji Życia Bytomskiego samochodem (8 km z Sójczego) benzyna kosztuje mnie tyle, ile bilet w obie strony tramwajem lub autobusem (2 razy 3.20 = 6,40 zł). A jestem z 5-8 razy szybciej (bo nie muszę dochodzić do przystanku) i 100 razy wygodniej. Kiedy jedzie ze mną moja Żona do centrum - nie dość, że jest szybciej i wygodniej, to jeszcze zyskujemy 6,40 zł. Więc nie mieszkańcy nie będą jeździli do centrum tramwajem. Chyba, że potanieją bilety. Napiszę o tym felieton do kolejnego ŻB>
  • SpołEkorzecznik
    lepiej doprowadzić ulicą Kolejową . Plac przeddworcowy docelowo powinien być dla pieszych
  • Adam
    Tomaszu zgadzam się z Tobą, ja bym na pierwszym miejscu wyburzył ten wieżowiec koło rynku. Miasto powinno dążyć do odbudowy starych kamienic według ich pierwotnego wzoru.
  • Latający Ślązak
    Wygląda na to, że ktoś z Tramwajów Śląskich odkrył mapę torowisk tramwajowych z czasów "okupacji" Bytomia przez Niemców.
    Ma być powrót szyn na środek ul. Katowickiej, ma wrócić połączenie i przystanek przy dworcu kolejowym.
    Jest plan, aby linia 38 łączyła się z szynami na ul. Sądowej.
    Pozostaje mieć nadzieję na powrót linii tramwajowej do ówcześnie sąsiadujących z Bytomiem gmin Karb i Miechowice.
  • Chłopski Rozum
    Moim zdaniem jedyny tramwaj jaki ma w Bytomiu szansę na prosperity to tramwaj zwany pożądaniem.
    Pożądaniem do władzy i publicznych pieniędzy.
  • Adam
    W mojej ocenie tramwaj do dworca jest jak najbardziej w porządku, ja bym poszedł dalej i zrobił jeden dworzec autobusowo- tramwajow-kolejowy. Dodatkowo synchronizował bym rozkład tych środków lokomocji aby się uzupełniały np. Kurs do Katowic
    Autobus 10:00
    Tramwaj 10:10
    Pociąg 10:20
    Jeden bilet obowiązujący w PKP i KZK GOP
    Duża tablica z rozkładem jazdy gdzie by były pokazane wszystkie połączenia
  • Tomasz
    A może to krok do zredukowania emisji spalin w centrum?
    Czy naprawdę wszyscy muszą jechać autem do pracy.. Może niekoniecznie, ale to tylkomoje gdybanie. Auta powinny w zasadzie omijać centrum. Wiem łatwo napisać.
    Ale pomysł tramwaju do dworca nie jest bez sensu. Żeby tak jeszcze starówkę bytomia odnowić I odbudować synagogę...mury..dawny ratusz... :-)
  • bytomianin
    Jeśli rozumiem to tramwaj ma jechać ul.Powstańców warszawskich przez pl.Wolskiego i Jagiellońską do góry, fajny pomysł tylko czy ktoś pomyślał co tam się będzie działo w godzinach szczytu jak jeszcze pokaże się tramwaj??? Już teraz tworzą się mega korki a jeszcze do tego tramwaj....Nie wiem kto to wymyślił czy ktoś w Tramwajach śląskich czy jakiś mądrala w bytomskim ratuszu....Kiedyś tam jezdził tramwaj ale wtedy były cztery samochody na krzyż więc tramwaj był podstawowym środkiem transportu...

Partnerzy