Zb logo

  

   blogi   forum

Wiadomości

Komentarze / Blogi

Tomasz Nowak Tomasz Nowak

Kamera! Akcja! I nic nie widać

​Bytomski system monitoringu to 38 kamer non stop rejestrujących to, co dzieje się w najważniejszych punktach miasta, obraz… więcej >>>


Marcin Hałaś Marcin Hałaś

Dobra koalicja, a przynajmniej najlepsza

Od wyborów samorządowych Bytomiem rządzi koalicja KO-PiS, czyli Koalicji Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Co prawda magicy z… więcej >>>


Witold Branicki Witold Branicki

Krajobraz po historycznym spadku

​Na 760-lecie lokacji Bytomia na prawie niemieckim Ratusz oraz jego agendy, miejscowe instytucje i organizacje

przygotowały turnieje, imprezy,… więcej >>>


Jacek Sonczowski Jacek Sonczowski

Święto policji w teatrze “Rozbark”

​Policjanci z bytomskiego garnizonu spotkali się w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu "Rozbark". Okazją było doroczne Święto Policji.… więcej >>>


ZB 20 | 17.05.2021 | Życie dzielnic | Edytor

Ulica Miarki stanie się przyjazna

​Śródmieście. – Źle się żyje przy naszej ulicy, problem goni problem – skarżą się mieszkańcy ulicy Miarki. Przeszkadzają im hałas pędzących zbyt szybko samochodów, a także brak zieleni i przejść dla pieszych. Ich problemy rozwiązać może specjalnie do tego celu powołany zespół. 


Każdy, kto przejeżdża ulicą Miarki wie doskonale, że nawet przy maksimum dobrej woli trudno uznać ją za miejsce atrakcyjne do zamieszkania. Przez większość dnia jest bardzo głośno, często przekraczające dozwoloną prędkość samochody (w tym wiele ciężarowych) jeżdżą jeden za drugim, w powietrzu unosi się dokuczliwy pył, którego nie może powstrzymać zieleń, bo jej nie ma, a chodniki są zatarasowane przez parkujące gdzie popadnie pojazdy. Jakby tego było mało z powodu braku odpowiedniej ilości „zebr” piesi raz po raz przebiegają przez szeroką jezdnię narażając się na ogromne niebezpieczeństwo. – Kiepsko się nam tu żyje, nie chcemy się przeprowadzać, ale tych niedogodności jest stanowczo zbyt wiele

Poszukać rozwiązań 

Obserwacje te w całej rozciągłości potwierdza Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych bytomskiego Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. – Nie wszyscy kierowcy stosują się do ograniczeń prędkości, co powoduje, że w stosunku do innych ulic Śródmieścia, na Miarki dochodzi do największej liczby zdarzeń drogowych. Ponadto z pomiarów hałasu wynika, że jest tam głośno, co sprawia, że dłuższe przebywanie w tym miejscu przy największym natężeniu ruchu jest szkodliwe dla zdrowia. Kwestią często zgłaszaną przez mieszkańców są również problemy z wyjazdem z podwórek czy trudności w poruszaniu się pieszo. Postaramy się poszukać rozwiązań.

Na szczęście jest już konkretny pomysł rozwiązania tej sytuacji: – Realizując proces rewitalizacji Śródmieścia oraz chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom społecznym, zdecydowaliśmy się na udział w pilotażowym programie, dzięki któremu ulica ma szansę na pozytywne zmiany. Mam nadzieję, że wypracowane rozwiązania pogodzą potrzeby zarówno jej mieszkańców, jak i korzystających z niej kierowców – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta naszego miasta. 

Zespół pomoże

Plan przeobrażeń ulicy Miarki przyszykuje nam zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania (technika projektowania) prowadzonej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Szkoleniem jej podopiecznych zajmują się urbaniści, inżynierowie ruchu i transportu publicznego, a także specjaliści od rewitalizacji i inwestycji z Bytomia, Gliwic, Rudy Śląskiej, Tychów, Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Pomogą poza tym pracownicy GZM i eksperci zewnętrzni. Dodatkowo grupę współtworzą chyba najlepiej znający temat przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów oraz Fundacji Napraw Sobie Miasto. – Podstawą do opracowywanych pomysłów projektowych będą uwagi zgłoszone dotychczas przez mieszkańców ulicy Miarki oraz wywiady, które przeprowadzimy w najbliższym czasie. Zapraszamy do rozmów – mówi urbanista Paweł Jaworski.

Wywiady na początek

W minionym tygodniu przeprowadzono pierwsze rozmowy konsultacyjne z mieszkańcami ulicy Miarki. Mieli oni zatem możliwość podzielenia się własnymi obserwacjami i spostrzeżeniami. To niezwykle cenna wiedza. Na tym się jednak nie skończy. Szkoły przeprowadzą też pomiary ruchu i parkowania, zajmą się formalnościami związanymi z testowaniem rozwiązań tymczasowych, a potem opracują projekt trwalszych przekształceń. Z podsumowaniem części badawczej i założeniami transformacji będzie można się zapoznać w trakcie spotkania otwartego pod koniec czerwca. 

 



Artykuł był oglądany 762 razy.
  • Ocena - 0 0 głosów
   


Komentarze

Lol
napisał
22.05.2021
o 17:45

nie rozumiem problemu, jak mieszkasz w miescie to jezdza samochody.
Ustawiam pare nieroboli na calej K.Miarki, nawet 10ciu i hlasss.

(Kontrola szybkosci i kary, to dla mniej inteligentnych “czytelnikow”)

Lol
napisał
22.05.2021
o 17:49

a ha, zapomnialem.
I znowu zespol, co beda grali??
, bo jak wiem po koncercie kazdy dostenie po Mercedesie.
To jakis nowy zespol, wiec potrzebuje szybkiej kasiory.

TOP
napisał
22.06.2021
o 11:05

zglaszam koniecznosc powolania “specjalnego zespolu”
w celu oceny uciazliwosci zycia przy ulicy Wroclawskiej.
Co szanowna redakcja na to?
z powazaniem
tozico

Lech
napisał
22.06.2021
o 12:11

Myśle że problemy ul. Miarki mógłby zdiagnozować i opisać średnio zdolny student architektury albo urbanistyki w ramach pracy zaliczeniowej. A powoływanie zespołów, wywiady z mieszkańcami, konsultacje to typowy pic na wodę. Ale zawsze na takie badania bedzie trzeba wydać pieniądze i ktoś zarobi odwalając kawał dobrej nikomu nie potrzebnej roboty. A dla mieszkańców ul. Miarki mam złą wiadomość ich problemy sie nie skończą. Bo rozwiązaniem byłby zakaz ruchu lub jego ograniczenie. A tego się nie da zrobić bo to ważny ciąg komunikacyjny w mieście.

Latający Ślązak
napisał
22.06.2021
o 23:55

Ktoś to przetłumaczy? Jakie szkoły?, który redaktor napisał taką paplaninę?

“Szkoły przeprowadzą też pomiary ruchu i parkowania, zajmą się formalnościami związanymi z testowaniem rozwiązań tymczasowych, a potem opracują projekt trwalszych przekształceń. Z podsumowaniem części badawczej i założeniami transformacji będzie można się zapoznać w trakcie spotkania otwartego pod koniec czerwca”. 

PS. Mieszkańcy przy ul. Miarki kupili mieszkania za ciężkie pieniądze przy lesie, a naraz bez ich wiedzy i to pod balkonami wybudowano im ruchliwą ulicę i linię kolejową...
Taki żart..








  • pozostałe artykuły z tego wydania

    Siedziba GZM w elektrociepłowni, czyli stolica w Bytomiu?

    ​Już to proponowaliśmy. Zgłoszona przez burmistrza Radzionkowa Gabriela Tobora propozycja, by dla ratowania gmachu EC Szombierki przenieść do niego siedzibę… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Tomasz Nowak

    Szczepimy się na potęgę

    ​Koronawirus. Kilkanaście tysięcy bytomian zaszczepiło się już w jednym z dwóch masowych punktów. Liczba wszystkich mieszkańców, którzy przyjęli dawkę preparatu chroniącego przeciw… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Tomasz Nowak

    Kto zdemolował plac zabaw w Bobrku?

    ​Ręce opadają. Plac zabaw otwarty niespełna dwa lata temu w rejonie ulic Baczyńskiego i Ustronie w Bobrku jest w opłakanym stanie. Choć znajduje się… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Skąd tyle wypadków na alei Jana Pawła II?

    ​Niebezpieczna droga. Dwa groźne wypadki w ciągu zaledwie trzech majowych dni.  41-letni motocyklista zginął, a dwie inne osoby z obrażeniami trafiły do szpitala.… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Za rok pojedziemy pociągiem na trasie Bytom-Gliwice

    ​Moment przełomowy. W przyszłym roku znowu pojedziemy pociągiem z Bytomia do Gliwic. Reaktywację cieszącego się powodzeniem połączenia zapowiada Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Będzie szybko,… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Miasto nam rozkwitło

    ​Kolorowo! Długo musieliśmy w tym roku czekać na wiosnę, ale opłaciło się ze wszech miar. Miasto rozkwitło, place, skwery i zieleńce są… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Miasto i firmy wspólnie zrzucą się na drogę

    ​140 metrów. Powstanie droga łącząca ulicę Hakuby z firmami działającymi w sąsiedztwie bytomskiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Pieniądze na… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Znowu dostaliśmy kasę na rewitalizację

    ​W partnerstwie. Niemal 5 milionów złotych ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego trafi do Bytomia na rewitalizację kwartału ulic Głęboka-Katowicka-Matejki. Zaplanowane tam prace… więcej >>>

    ZB 20 | Życie miasta | 17.05.2021 | Edytor

    Kapliczka odzyskuje blask

    ​Apel. Do końca czerwca ma trwać modernizacja kapliczki Maria Hilf leżącej na granicy Bytomia oraz Piekar Śląskich. Przy jej wyposażaniu… więcej >>>

    ZB 20 | Środek życia | 17.05.2021 | Edytor