Tramwaje Śląskie zainwestowały w ostatnich latach mnóstwo pozyskanych z Unii Europejskiej funduszy w naszym mieście. Przebudowano między innymi szyny na ulicach Moniuszki i Jagiellońskiej, a także na części ulicy Katowickiej. Lada moment ruszy kolejne przedsięwzięcie na następnym odcinku tej ostatniej. Tym razem dużo większym, bo od Pogody aż do placu Sikorskiego. Przypomnijmy, że pojawią się tam dwa tory zamiast obecnego jednego, a dodatkowo zostaną one przesunięte na środek drogi.
To jednak nie wszystko. W miniony tygodniu władze TŚ w asyście prezydentów miast naszego regionu oraz wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka ogłosiły swoje następne plany i podpisały stosowne umowy. Zgodnie z nimi w najbliższych latach 98 milionów złotych zostanie wydanych na drugi etap dużego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej. Środki pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. – Dzisiejsze podpisanie umowy na kolejne ogromne fundusze dla naszego regionu są dowodem tego, że inwestycje zapowiedziane w niedawno ogłoszonym Programie dla Śląska są realizowane. Sprawny i wygodny system komunikacji miejskiej może zachęcić mieszkańców do zmiany samochodu na tramwaj, co przyczyni się z kolei do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, obniżenia poziomu hałasu czy po prostu sprawi, że korki w centrum naszej metropolii będą mniejsze – komentował wojewoda Wieczorek
Bytom też na tym sporo zyska. Przede wszystkim pojawią się nowe tory na ulicy Powstańców Warszawskich. Wymiana obecnych była oczekiwana przez pasażerów od dawna, bowiem są one krzywe i nie zapewniają komfortowej podróży. Nowe szyny będą położone na odcinku od skrzyżowania z ulicą Sądową do skrzyżowania z Moniuszki. W tym też miejscu linia doczeka się przedłużenia do placu Wolskiego i dalej do skrzyżowania z Jagiellońską, a więc inaczej mówiąc do dworca autobusowego. Tak więc zyskamy możliwość dojechania tramwajem bezpośrednio do dworca autobusowego, dzięki czemu stanie się on czymś w rodzaju niedużego centrum przesiadkowego. Takie rozwiązanie to nic nowego. Tramwaj do dworca kursował już w przeszłości, pozostałością tego są widoczne u wylotu ulicy Dworcowej fragmenty starych szyn.
Druga z inwestycji bytomskich dotyczy torowiska na ul. Frycza-Modrzewskiego w Szombierkach. Wymiany doczeka się cały odcinek od skrzyżowania z Zabrzańską, aż po granicę z Rudą Śląską. Dodatkowo, wykorzystując unijne środki, spółka TŚ planuje też zakup 45 nowych wagonów (część z nich zapewne posłuży bytomianom), a także zapowiada modernizację peronów, by stały się dostępne dla osób niepełnosprawnych.
Komentarze