Tylko od stycznia do października pociągi Kolei Śląskich wybrało 18 mln pasażerów. Sam październik był z kolei rekordowym miesiącem w historii Spółki, kiedy z jej usług skorzystało dokładnie 2 093 506 osób. – Najwięcej pasażerów przewieźliśmy na czterech szlakach: S1 Gliwice – Częstochowa, S5 Katowice – Zwardoń, S3 Katowice – Kraków oraz S4 Katowice – Tychy Lodowisko – wylicza Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich. Według prognoz, w 2023 roku Spółka pobije rekord należący do przedpandemicznego 2019 roku, kiedy pociągi KŚ przewiozły 20,4 mln pasażerów.
Kolej na lotnisko
Zmiany konsultowane z pasażerami
Kolej na lotnisko to nie jedyna nowość w rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 10 grudnia br. Co ważne, wprowadzane zmiany były konsultowane z pasażerami podczas badań terenowych i poprzez formularz uwag dostępny na stronie: www.kolejeslaskie.pl. Niebagatelny wpływ na kształt nowego rozkładu jazdy Kolei Śląskich miały również uwagi zgłaszane przez pasażerów do Biura Obsługi Klienta oraz głos miłośników kolei. W efekcie konsultacji społecznych, w rozkładzie Kolei Śląskich pojawi się m.in. nowy pociąg na linii S1. Odjeżdżać będzie o godz. 3:48 z Zawiercia, by dojechać do Katowic o godz. 4:36. To odpowiedź na prośbę pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy na godz. 5 oraz tych, którzy przesiadają się w Katowicach, także na pociągi międzynarodowe do Berlina i Wiednia oraz na pociąg dalekobieżny do Słupska. W wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych, na mapie połączeń od 10 grudnia są także nowe przystanki.
Za granice województwa i kraju
Dzięki pozwoleniu, które w drugiej połowie listopada Koleje Śląskie otrzymały od czeskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego, od 10 grudnia pociągi Elf 2, po dwóch latach przerwy, ponownie pojadą bezpośrednio z Katowic do czeskiego Bohumina. Codziennie przez granicę przejedzie pięć par pociągów Kolei Śląskich. Poza granice województwa pociągi Kolei Śląskich pojadą także do Krakowa, Oświęcimia i Zakopanego. Jeżdżący do Zakopanego Sprinter Ornak nie będzie się już zatrzymywał na stacji Chabówka, co skróci czas przejazdu. W sezonie zimowym Sprinter Ornak będzie kursować w soboty, niedziele i święta, od 23 grudnia do 7 stycznia oraz od 27 stycznia do 11 lutego. Przyczyną ograniczeń w kursowaniu pociągu są prace inwestycyjne prowadzone na stacji Zakopane i linii S5. Prowadzone prace inwestycyjne na węźle katowickim będą z kolei rzutować na połączenie pomiędzy Rybnikiem a Oświęcimiem. Dotąd było to połączenie bezpośrednie. Od 10 grudnia podróżujący pomiędzy tymi miastami będą mieli przesiadkę w Katowicach. Bez zmian pozostaje połączenie Katowic z Krakowem, które jest trzecim pod względem popularności połączeniem Kolei Śląskich.
Rodzinna wycieczka? Najlepiej pociągiem!
Znaczna część ruchu do Krakowa i z powrotem to ruch turystyczny, który jest wyraźnie widoczny również na trasach do Zwardonia czy Ustronia oraz, oczywiście, Zakopanego. Podróżując na święta, ferie i wycieczkę warto wybrać Koleje Śląskie. Szczególnie wtedy, gdy podróżujemy z rodziną. Dzięki specjalnej ofercie „Rodzina” osobom podróżującym z dziećmi do 16. roku życia przysługuje 30-proc. ulga. Może z niej skorzystać od dwóch do sześciu osób, w tym maksymalnie dwie osoby dorosłe i minimum jedno dziecko.
W podziękowaniu pracownikom
Szczególnie uprzywilejowanymi pasażerami Kolei Śląskich są pracownicy Spółki, którzy mogą podróżować bezpłatnie. W wyniku porozumienia płacowego zawartego 27 listopada br. ze stroną społeczną, kolejarze będą także więcej zarabiać. Od 1 stycznia 2024 r. o kwotę 700 zł brutto miesięcznie oraz, dodatkowo, od 1 kwietnia 2024 r. o 10 proc. wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z umowy o pracę pracownika, obowiązującego na dzień 31 grudnia 2023 r.
Nowy tabor i dalszy rozwój Kolei Śląskich
Rozpęd Kolei Śląskich spowalniają inwestycje infrastrukturalne. Sporym utrudnieniem dla wszystkich przewoźników będzie przebudowa węzła katowickiego. Kiedy jednak zakończą się prace prowadzone przez PKP PLK, ruch dalekobieżny zostanie oddzielony od lokalnego i na torach będzie mogło się pojawić więcej pociągów Kolei Śląskich, na co już teraz przygotowuje się przewoźnik.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz