Szkoły postarały się o nie biorąc udział w ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej konkursie. Jego uczestnicy mieli ciekawie urządzić przestrzeń do prowadzenia zajęć dydaktycznych z przyrody, biologii, ekologii, geografii czy geologii.
SP nr 4 zgłosiła projekt "Eco. Logicznie!”. Zgodnie z jego założeniami na podwórku powstał ogródek edukacyjny, dający uczniom możliwość poznawania tajników przyrody. - Nasz ogród to żywa pracownia, w której uczniowie mogą prowadzić ciekawe obserwacje, badania i doświadczenia. Zyskaliśmy bezpieczną przestrzeń do spędzania przerw śródlekcyjnych, prowadzenia lekcji w terenie czy rozmów z pedagogami - mówi Jacek Wadowski, dyrektor szkoły. Zakupiono ławki oraz pufy, urządzono kącik ekologiczny z grami. Natomiast na drzewach zawieszono budki dla ptaków.
Niemniej pomysłowi byli w SP nr 28. Tam w ramach projektu "Ekologiczna akcja-reakcja, czyli ekologicznie znaczy logicznie" również otwarto ekopracownię. - Uczniowie będą mogli uczyć się doświadczać i odkrywać przyrodę dzięki wielu pomocom dydaktycznym. Razem z rodzicami i dziećmi zasadziliśmy tam drzewa i krzewy owocowe, drzewa iglaste, rośliny cebulkowe, wrzosy i rośliny ozdobne - mówi Danuta Zemela, dyrektorka łagiewnickiej placówki.
Wzbogaciła się ona o drewnianą wiatę, która posłuży uczniom jako miejsce do nauki i wypoczynku. Tuż obok niej wytyczono grządki, Gucio hotel, czyli hotel dla owadów, dendrofon, trzy stacje do obserwacji przyrody, tablice edukacyjne, ekologiczne kosze na śmieci, kompostownik, beczki na deszczówkę i ławki, a nieco dalej - stacja meteo i zegar słoneczny.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz