Koleje Śląskie, będące liderem przewozów w regionie, przygotowały kompleksową kampanię informacyjną, aby ułatwić podróżnym korzystanie z przejazdów w okresie prac remontowych prowadzonych przez ogólnopolskiego zarządcę infrastruktury.
Debata publiczna, która odbyła się 9 października 2023 roku w Parku Technologicznym A przy ul. Żeliwnej 38 w Katowicach, stała się wydarzeniem inicjującym unikatową kampanię informacyjną. Podczas debaty mieliśmy okazję wsłuchać się w głosy ekspertów, którzy przybliżyli gościom proces przebudowy Węzła Katowickiego i wiążące się z nim utrudnienia.
W panelu dyskusyjnym wzięli udział Przemysław Brych – influencer i społecznik, znany w mediach społecznościowych jako Konduktor Przemek. Osoba znakomicie rozpoznawalna, promotor kolei i miłośnik komunikacji zbiorowej oraz Damian Łuniewski – Naczelnik Działu Rozkładów Jazdy i Obiegów Kolei Śląskich, ekspert odpowiedzialny za opracowanie nowego rozkładu jazdy na czas przebudowy.
Moderatorem spotkania był Maciej Zaremba – Rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Podczas debaty, którą transmitowano także w Internecie, każdy z uczestników miał okazję przedstawić swoje propozycje dotyczące nowego rozkładu jazdy naszego największego regionalnego przewoźnika.
Podczas spotkania zgromadzonych gości przywitał Patryk Świrski – prezes Kolei Śląskich, który podkreślił wagę i rozmach przedsięwzięcia:
Warto dodać, że wokół projektu powstała Rada Kolejowa – nieformalne społeczne stowarzyszenie, które będzie czuwać i zgłaszać ewentualne uwagi związane z procesem przebudowy. Po zakończeniu przedsięwzięcia głos Rady stanie się równie istotny, jej członkowie będą posiadać realny wpływ na rozwiązania związane z efektywnością funkcjonowania Kolei Śląskich. Koordynatorem stowarzyszenia mianowano Przemysława Brycha, czyli Konduktora Przemka.
Podczas debaty padło jedno z kluczowych pytań dotyczących tej wielkiej inwestycji. Skąd potrzeba przebudowy na tak dużym obszarze i dlaczego przez wiele miesięcy będziemy mierzyć się z utrudnieniami?
Podczas debaty goście wielokrotnie mogli usłyszeć, iż przebudowa Katowickiego Węzła Kolejowego to projekt bez precedensu na terenie Górnego Śląska i Zagłębia. Obejmuje on odcinek linii E65 od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy, Zabrzeg aż po Zebrzydowice.
Jej głównym celem jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od regionalnego i dalekobieżnego, co znacznie zwiększy przepustowość oraz regularność połączeń kolejowych, a także zagęści siatkę połączeń. Projekt zakłada również budowę nowych przystanków osobowych w okolicach największych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, co pozytywnie wpłynie na rolę kolei w transporcie miejskim.
Aktualne informacje - dotyczące prac związanych z przebudową oraz wynikających z tego utrudnień - będą regularnie publikowane TUTAJ
Komentarze