Już wkrótce tramwaje przejeżdżające przez skrzyżowanie ulic Łużyckiej oraz Wrocławskiej będą miały priorytet. Zostanie ono bowiem odpowiednio zmodernizowane. Jak się okazuje, kierowcom po zakończeniu inwestycji też pojedzie się o wiele łatwiej, niż dotychczas.
To kolejne tego typu przedsięwzięcie realizowane w ostatnim czasie w naszym mieście. Za każdym razem chodzi o to, by jakże liczne bytomskie tramwaje pokonując skrzyżowania korzystały z pierwszeństwa i tym samym jechały szybciej. Ale efekt przebudowy kolejnych miejsc służy nie tylko im, bo zyskują także mieszkańcy poruszający się samochodami.
Miejski Zarząd Dróg i Mostów zawarł kolejna umowę zakładającą tego typu inwestycję. Tym razem priorytet na przejeździe będą miały tramwaje kursujące przez bardzo ruchliwe i zazwyczaj zatłoczone skrzyżowanie ul. Łużyckiej i Wrocławskiej. - To już druga inwestycja realizowana w 2025 roku, a dzięki której tramwaje będą miały pierwszeństwo na skrzyżowaniu – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.
Płynność się poprawi
Dodaje poza tym: - Pierwsza z nich to przebudowa skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich i Narutowicza w Stroszku, zaś druga związana jest z przebudową skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Łużyckiej w Śródmieściu. W obydwu przypadkach zyskają na tych inwestycjach również kierowcy dzięki budowie dodatkowych pasów do skrętów. Co najważniejsze, takie rozwiązanie zdaniem najbardziej zainteresowanych świetnie się sprawdza i rzeczywiście znacząco poprawia płynność jazdy.
Do trzeba zrobić u zbiegu Wrocławskiej i Łużyckie, by upłynnić przejazd? Zakres zaplanowanych prac jest spory. Na pierwszej z dróg (przypomnijmy, że to DK 94) powstanie dodatkowy pas ruchu służący do skrętu w ul. Łużycką. Poza tym przewidziano przebudowę fragmentu przejazdu drogowo-tramwajowego, a także przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, czy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nie obejdzie się poza tym bez wymiany sygnalizacji świetlnej oraz zabezpieczenia sieci teletechnicznej i energetycznej.
Konsorcjum do dzieła
Wyłonionym w drodze postępowania wykonawcą tego zadania będzie lider konsorcjum: P.P.U.H. Dalpol Sp. J. Piotr Zając, Daniel Ceglarek z Bytomia oraz partner konsorcjum ZIR – W. Sylwestrzak i spółka – spółka jawna z Bytomia oraz firma NJN Kłosek Damian z Knurowa. Wedle zapisów zawartych w porozumieniu z MZDiM całość powinna być gotowa już w listopadzie. Pamiętajmy, że do tego czasu kierowcy muszą być w tym miejscu szczególnie czujni, bo ekipy robotników zajmą część drogi.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz