Na ścianach bytomskiego tunelu odnajdziemy dobrze nam znane obiekty: wąskotorówkę, monumentalną EC Szombierki, dawną Hutę Julię, secesyjny gmach IV LO czy budynek Muzeum Górnośląskiego. Mają to być skojarzenia z pejzażem, jaki oglądamy podczas podróży koleją.
Podziemne przejście pod dworcem kolejowym zyskuje nowy wygląd. Znana artystka Mona Tusz tworzy tu murale związane z historią miasta i koleją. Działania realizowane są w ramach inwestycji na linii Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Malowidła, które powstają na ścianach tunelu w Zamłyniu, nawiązują nie tylko do historii kolei, miasta czy regionu, ale też do lokalnej flory i fauny. Ich autorką jest Mona Tusz, znana artystka i aktywistka street art, która realizuje projekty w przestrzeni miejskiej, najczęściej na terenie województwa śląskiego.
Wielkie malowanie skończy się jesienią
Inwestycja związana z przebudową hali peronowej dworca PKP została już zakończona. – Trzy perony wyposażone zostały w ławki, jasne oświetlenie i nagłośnienie. Zainstalowane zostały tablice informacyjne oraz infokioski z rozkładem jazdy. Do końca października na stacji pojawią się wyświetlacze z danymi o przyjazdach i odjazdach pociągów. Komunikację z dwóch przejść podziemnych ułatwiają windy. – mówi Małgorzata Węgiel-Wnuk rzecznik prasowy UM w Bytomiu.
Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Dzięki temu doświetlono perony, a także na odtworzono zabytkowy charakter stacji. Prace realizowane były w ścisłej współpracy z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. – Nie zapomnieliśmy, że bytomska hala jest też świadkiem historii. Na konstrukcji obiektu pozostawiono widoczne efekty działań wojennych. Od końca września z nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania w Bytomiu dyżurni będą dbać o bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów na odcinku od Chorzowa Miasta do Radzionkowa – mówi Katarzyna Głowacka, rzeczniczka prasowa PKP PLK SA.
Przebudowa nie tylko w Bytomiu
Przebudowa stacji Bytom jest częścią większej inwestycji PLK SA na linii Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Jej efektem są sprawniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże koleją na trasie z Katowic do Tarnowskich Gór i Lublińca. Od zaplanowanej na 31 sierpnia korekty rozkładu jazdy dodatkowo skróci się czas przejazdu pociągów na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry z obecnych 40 do około 33 minut.
Zakończenie wszystkich prac na linii planowane jest na koniec 2025 r. Wartość inwestycji to ok. 1,5 mld zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz