Opera Śląska powita Nowy Rok w rytmie walca, ale nie zapomni też o repertuarze klasycznym. Zresztą cały pierwszy kwartał 2026 będzie pełen muzycznych wrażeń.
Opera Śląska pożegna stary i powita Nowy Rok bogatym repertuarem, łączącym klasykę wiedeńską oraz wielkie dzieła operowe i baletowe. Dla jednych widzów będzie to okazja, żeby wrócić na widownię i znowu zobaczyć i posłuchać swoich ulubionych artystów, dla innych, żeby dopiero rozpocząć przygodę z operą, baletem i muzyką na żywo.
Styczeń w wiedeńskim blasku
Rok 2026 zainaugurują Koncerty Wiedeńskie zorganizowane z okazji 200. rocznicy urodzin Johanna Straussa (syna), który nie bez przyczyny zyskał przydomek Króla Walca. Publiczność usłyszy największe perły staussowskiej muzyki, w tym najsłynniejsze walce wszech czasów: „Nad pięknym modrym Dunajem”, „Kaiser-Walzer”, polkę „Tritsch-Tratsch” oraz uwerturę z „Zemsty nietoperza”. Program dopełnią arie i duety z „Barona cygańskiego” i „Wiedeńskiej krwi”. Nie zabraknie też tradycyjnego Marszu Radetzky’ego. Wystąpią soliści, balet i orkiestra Opery Śląskiej pod batutą Piotra Mazurka.
Karnawał to okres zabawy, dlatego zazwyczaj w repertuarze naszej Opery pojawiają się w tym okresie dzieła operetkowe. Również w tym roku w styczniu na scenę powróci „Zemsta nietoperza” Johanna Straussa - jedna z najpopularniejszych operetek w historii tego gatunku. To pełna humoru i przewrotnych sytuacji opowieść o maskaradzie, miłosnych intrygach i zabawie do białego rana, której rytm wyznaczają porywające walce. W rolach głównych wystąpią: Anna Wiśniewska-Schoppa, Małgorzata Trojanowska, Maciej Komandera i Kamil Zdebel. Soliści, chór, balet i orkiestra Opery Śląskiej będą występować pod batutą Przemysława Neumanna.
Z innych propozycji operetkowych zespół Opery Śląskiej zaprasza na „Barona cygańskiego” - kolejny tytuł w dorobku „Króla Walca” Johanna Straussa. To barwna, pełna energii i melodyjnego wdzięku opowieść o miłości, wolności i spotkaniu dwóch światów. Z niezwykłym wyczuciem przeniósł ją na scenę wybitny reżyser i choreograf Henryk Konwiński.
Klasyka w operze
Ale będzie również coś dla wielbicieli poważniejszego, klasycznego repertuaru. W styczniu na bytomskiej scenie zaprezentowany zostanie także „Bal maskowy” Giuseppe Verdiego - dramatyczna historia miłości, zdrady i spisku, rozgrywającego się w realiach dworu szwedzkiego. W głównych rolach wystąpią: Matheus Pompeu i Łukasz Załęski jako Król Gustaw oraz Stanisław Kufluk i Mateusz Michałowski w roli Renato.
Publiczność ponownie zobaczy także „Luizę Miller” Verdiego – poruszającą historię ojca i córki, których losy rozdziela zdrada i ambicja. To mniej znane dzieło Verdiego, pełne emocjonalnych napięć, z pięknymi partiami wokalnymi i głęboką psychologią postaci, w Polsce prezentowane jest tylko w Bytomiu.
Wielki repertuar
Nie zabraknie również jednaj z najbardziej znanych oper Giuseppe Verdiego, czyli monumentalnej „Aidy” - opowieści o miłości i poświęceniu w cieniu wojny. Zrealizowana z rozmachem inscenizacja, która otworzyła obecny sezon artystyczny, wciąż zachwyca monumentalnymi scenami chóralnymi, kunsztowną scenografią i mistrzowskimi partiami solowymi. Partię Aidy kreować będą Katarzyna Mackiewicz (debiut w tej roli) oraz Anna Wiśniewska-Schoppa. Partię Amonastro śpiewać będą: maestro Andrzej Dobber i Stanisław Kufluk.
Pierwszy kwartał 2026 roku zwieńczy „Tosca” Giacoma Pucciniego - arcydzieło włoskiego mistrza, pełne namiętności, politycznych intryg i tragicznych wyborów. To właśnie z tej opery pochodzą znane wszystkim arie, prezentowane na koncertach okolicznościowych przez największych śpiewaków świata. W tytułowej roli wystąpią Anna Wiśniewska-Schoppa i Małgorzata Trojanowska.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz