Zamknij

Polska wraca do gry w hokejowej elicie

09:59, 14.05.2023
Skomentuj

 - Skąd zainteresowanie Petralany wspieraniem sportu? Najpierw koszykówka i tenis stołowy a teraz hokej na lodzie.

- Petralana, czyli w 100 proc. polski producent mineralnej wełny skalnej jest tytularnym sponsorem ekstraklasowej drużyny tenisa stołowego – Petralany TTS Polonii Bytom. Razem z Koksownią Bytom wspieramy także drużyny hokejowe grające na bytomskim Lodowisku im. Braci Nikodemowiczów. Koszykówka to z kolei domena samej Koksowni. Do tego dochodzą działania Fundacji Petralana, która pomaga młodym, obiecującym sportowcom. Cały Śląski Holding Przemysłowy, w którym uczestniczą m.in. Petralana, Koksownia Bytom i Fundacja Petralana angażuje się w sport, bo ten jest ważny zarówno dla nas, jak i dla naszych interesariuszy.

- Kiedy Koksownia Bytom zaangażowała się w koszykarskiej Polonii, ta awansowała do Suzuki 1 Ligi. Gdy Petralana znalazła się na kaskach polskich hokeistów, ci wywalczyli pierwszy od 22 lat awans do grona najlepszych drużyn świata. Można powiedzieć, że macie dobrą rękę do sportu?

- Wygląda na to, że mamy bardzo dobrą rękę do sportu i troszkę się na tym sporcie znamy. Mało tego, w tym sezonie hokeistki Polonii Bytom ósmy raz z rzędu i dwunasty w historii zdobyły mistrzostwo Polski. Z kolei drugą najlepszą drużyną Młodzieżowej Hokej Ligi zostali hokeiści Polonii. Finałowe mecze na Lodowisku im. Braci Nikodemowiczów obserwował komplet publiczności. Cieszymy się, że możemy być częścią pięknych emocji, których Polonia dostarcza bytomskim kibicom. Wśród nich jest wielu pracowników naszych zakładów produkcyjnych. Po tych sukcesach zadeklarowałem większe zaangażowanie w hokej. I dzisiaj, parafrazując hasło widoczne na bandach lodowiska w Bytomiu („Bytom wraca do gry" – przyp. red.) – Polska wraca do gry!

- Jak to się stało, że Petralana pojawiła się obok Orlenu, jako nowy partner seniorskiej reprezentacji Polski?

- Dotychczas w sport angażowaliśmy się wyłącznie lokalnie, ale oferta spółki PIHED (Polish Ice Hockey Events Department – przyp. red.) była interesująca i obejmowała wątek lokalny. Poza tym, że logo Petralany można było zobaczyć na bandach Motorpoint Areny w Nottingham, gdzie odbyły się Mistrzostwa Świata Dywizji IA oraz na kaskach zawodników, trafiło ono także na bandy lodowisk w Tychach i w Bytomiu, gdzie odbyły się ostatnie przed Mistrzostwami mecze sprawdzające z Węgrami. Nie bez znaczenia jest fakt, że wszystkie spotkania pokazała na żywo TVP Sport.

- Są państwo dumni z sukcesu?

- Bardzo. Nasi reprezentanci dali nam wiele radości. Mieliśmy także mnóstwo pozytywnych sygnałów od kontrahentów i pracowników. Na współpracę z reprezentacją Polski podczas Mistrzostw Świata w Nottingham zdecydowaliśmy się także dlatego, że Petralana jest obecna na wielu europejskich rynkach, a naszymi rywalami były kraje, w których sprzedajemy swoje produkty. Za rok w Czechach Polacy zagrają w Elicie, gdzie zadomowili się m.in. mocni Skandynawowie, a na tych rynkach także jesteśmy. To także poziom rozgrywek, który ma swoich stałych globalnych partnerów. Dzisiaj nie zadeklaruję, że pojawimy się na tym poziomie jako firma, ale na pewno na lodowiskach u naszych południowych sąsiadów zjawi się wielu klientów i pracowników Petralany. Z Bytomia do Ostrawy to zaledwie godzina, a z Bytomia do Pragi 4,5 godziny jazdy samochodem.

(Edytor)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%