Koleje Śląskie: my się zimy nie boimy [MATERIAŁ PARTNERA]

Na kolei zaczyna obowiązywać pogotowie zimowe. W Kolejach Śląskich przygotowania na mróz i zamiecie śnieżne trwają już od początku września. To przede wszystkim sezonowe przeglądy składów, ale też doposażenie magazynów w m.in. łopaty, miotły, nagrzewnice, sól, łomy i pochodnie. Choć 15 listopada to pierwszy dzień kolejowej akcji “Zima”, to Koleje Śląskie są już do niej gotowe od kilku tygodni.

  • Data:
  • Autor: Edytor
Autor zdjęcia: materiały prasowe

Przewoźnicy przygotowują pociągi

Zadaniem przewoźników jest przygotowanie składów do zimy. Te, z których korzystają Koleje Śląskie już od 1 września przechodzą stosowne przeglądy.

– Przed wyruszeniem w zimową drogę, każdy pociąg musi być rozgrzany do temperatury gwarantującej pasażerom komfortowy przejazd. Na wypadek awarii zabezpieczamy również rezerwę taborową, a dodatkowo wyposażamy załogi w narzędzia, które w ekstremalnych sytuacjach pozwolą im usprawnić pojazd czy przejazd – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

W sześciu miastach na terenie województwa śląskiego znajdują się Posterunki Rewizji Technicznych Kolei Śląskich, w których wykonywane są przeglądy i oględziny pociągów. Przed zimą trafiło tam łącznie m.in. 640 pochodni, 26 skrobaków do lodu, 68 mioteł brzozowych, 52 łopaty do odśnieżania, 11 łomów i 8 nagrzewnic olejowych. Na stanie jest także 500 kg soli i ponad 6 ton piasku, które w razie potrzeby mogą być szybko uzupełnione – Co prawda za przygotowanie szlaków odpowiada zarządca infrastruktury. Ale ostatecznie załoga jest w trasie sama z pasażerami i gdy uderzy żywioł, w pierwszej kolejności musi sobie radzić samodzielnie – komentuje Bartłomiej Wnuk.


Przejezdne tory i odśnieżone perony – odpowiedzialność PKP PLK

Przygotowanie i zimowe utrzymanie szlaków kolejowych to zadania zarządcy infrastruktury kolejowej. Przed sezonem obejmuje m.in. usuwanie drzew zagrażających powaleniem na tory lub sieć trakcyjną czy montaż zasłon przeciwśnieżnych w miejscach szczególnie narażonych na zawiewanie śniegiem. Z nadejściem mrozu i śniegu to także zabezpieczanie sieci trakcyjnej preparatem przeciwoblodzeniowym, odśnieżanie torów i rozjazdów czy szybkie usuwanie ewentualnych awarii. Po stronie PKP PLK jest również zimowe utrzymanie peronów oraz prowadzących do nich kładek i przejść podziemnych.


Ruszasz w zimową podróż? Śledź komunikaty

Pogotowie zimowe na kolei potrwa do końca marca, ale w zależności od warunków może być wydłużone.

– W razie wystąpienia gwałtownych opadów, silnego wiatru czy dużych spadków temperatury warto zajrzeć przed podróżą na naszą stronę: www.kolejeslaskie.pl, do zakładki informacje o utrudnieniach lub zadzwonić na infolinię, która działa całodobowo pod numerem: 32 428 88 88 – radzi rzecznik Kolei Śląskich.
Ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
Oceń ten wpis

Komentarze

Nikt jeszcze nie komentował tego artykułu, dodaj pierwszy komentarz.

Partnerzy