Przewoźnicy przygotowują pociągi
Zadaniem przewoźników jest przygotowanie składów do zimy. Te, z których korzystają Koleje Śląskie już od 1 września przechodzą stosowne przeglądy.
W sześciu miastach na terenie województwa śląskiego znajdują się Posterunki Rewizji Technicznych Kolei Śląskich, w których wykonywane są przeglądy i oględziny pociągów. Przed zimą trafiło tam łącznie m.in. 640 pochodni, 26 skrobaków do lodu, 68 mioteł brzozowych, 52 łopaty do odśnieżania, 11 łomów i 8 nagrzewnic olejowych. Na stanie jest także 500 kg soli i ponad 6 ton piasku, które w razie potrzeby mogą być szybko uzupełnione – Co prawda za przygotowanie szlaków odpowiada zarządca infrastruktury. Ale ostatecznie załoga jest w trasie sama z pasażerami i gdy uderzy żywioł, w pierwszej kolejności musi sobie radzić samodzielnie – komentuje Bartłomiej Wnuk.
Przejezdne tory i odśnieżone perony – odpowiedzialność PKP PLK
Przygotowanie i zimowe utrzymanie szlaków kolejowych to zadania zarządcy infrastruktury kolejowej. Przed sezonem obejmuje m.in. usuwanie drzew zagrażających powaleniem na tory lub sieć trakcyjną czy montaż zasłon przeciwśnieżnych w miejscach szczególnie narażonych na zawiewanie śniegiem. Z nadejściem mrozu i śniegu to także zabezpieczanie sieci trakcyjnej preparatem przeciwoblodzeniowym, odśnieżanie torów i rozjazdów czy szybkie usuwanie ewentualnych awarii. Po stronie PKP PLK jest również zimowe utrzymanie peronów oraz prowadzących do nich kładek i przejść podziemnych.
Ruszasz w zimową podróż? Śledź komunikaty
Pogotowie zimowe na kolei potrwa do końca marca, ale w zależności od warunków może być wydłużone.
Komentarze