Terapia integracji sensorycznej nazywana jest „zabawą naukową”. Biorące w niej udział dziecko między innymi jeździ na deskorolce, huśta się w hamaku, turla w beczce oraz balansuje na pochylni. To wszystko sprawia przyjemność i zaciekawia, a dzięki temu u małego człowieka dokonuje się integracja różnego rodzaju bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego. W efekcie może on lepiej zorganizować swoje działania. Sala przede wszystkim powinna służyć podopiecznym szkoły, wśród których są uczniowie posiadający orzeczenia o niepełnosprawności różnego stopnia. To właśnie im jako bardzo skuteczną zaleca się rehabilitację polegającą na stosowaniu metody integracji sensorycznej. Jednocześnie jednak dostęp do pomieszczenia zagwarantowano uczniom innych bytomskich szkół.
Otwartą niedawno i urządzoną w miejscu wyremontowanej pracowni fizycznej salę terapeutyczną wyposażono między innymi w ściankę wspinaczkową, a także bardzo lubiany przez najmłodszych tor świetlno-dźwiękowy. Całość kosztowała sto tysięcy złotych i została sfinansowana ze środków gminy. Przypomnijmy, że już wcześniej w ZS nr 1 funkcjonowały gabinety terapeutyczne przeznaczone dla dzieci autystycznych, borykających się z niedosłuchem czy zaburzeniami ruchowymi. W każdym z nich znajdują się nowoczesne pomoce naukowe, dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz