Naziemne przejście w tym miejscu istniało od zawsze, ale korzystały z niego przede wszystkim osoby zmierzające do swoich domów lub też na ogródki działkowe. Przez długi czas bezpieczeństwo zapewniały im opuszczane na czas przejazdu pociągu szlabany.
Od momentu usamodzielnienia się Radzionkowa w roku 1998 jego kolejne władze cyklicznie zabiegały w PKP o stworzenie tunelu pod szynami. Dyrekcja kolei długo odmawiała, bo nie było pieniędzy to na to przedsięwzięcie. Realną szansę dała dopiero trwająca właśnie, gigantyczna i współfinansowana ze środków unijnych modernizacja biegnącej przez Radzionków linii kolejowej nr 131, a więc tak zwanej magistrali węglowej. Włodarze postarali się, by zaliczono do niej także oczekiwaną przez radzionkowian inwestycję przy ul. Krzywoń.
Prace budowlane były prowadzone w ostatnich miesiącach, a gotowy obiekt udostępniono mieszkańcom (pieszym oraz rowerzystom) w zeszłym tygodniu. Trzeba przyznać, że robi on spore wrażenie. Przejście na drugą stronę torów wiedzie teraz pod nimi nowoczesnym, oświetlonym tunelem, z którego korzystać mogą także osoby niepełnosprawne.
Komentarze